Att bo i gränden

Vi vill att de boende ska trivas, känna sig betydelsefulla och trygga i Källgränd.

Vår litenhet skapar trygghet

Källgränd är en liten bostadsrättsförening, vilket påverkar känslan av att bo här. Här känner vi varandra och värnar om varandra. Det är lätt att få tag på styrelsen för att komma med förslag och det är lätt att knacka på grannens dörr för att få hjälp med exempelvis värmeaggregatet eller om du kört fast med bilen i en snövall. Närheten skapar trygghet för alla boende i föreningen.

Samarbete ger oss kontroll och skapar trivsel

Vi har stora möjligheter att påverka vad vi vill lägga våra pengar på och därför försöker vi samarbeta för att hålla nere våra kostnader. Det innebär bland annat att vi alla hjälper till med snöröjningen under vintrarna och gräsklippningen under sommarmånaderna. Samarbetet skapar bra sammanhållning och vi arbetar alla mot samma mål, vilket skapar god stämning och stor trivsel i föreningen.